آخرین مطالب

اطلاعيه عمومي شماره 24 (بزرگداشت حافظ)

کمیته دانش پژوهان برگزار می کند:

                             شبی در حلقه ی رِند شیراز
به مناسبت 20 مهرماه یاد روز بزرگداشت خواجه شمس الدین حافظ شیرازی

سخنرانان:
دکتر کاظم رحیمی نژاد (مدرس دانشگاه/سردبیر رسانه صحبت نو)
موضوع: سه چهره حافظ
قدرت اله شفیعی (مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی آموزش و پرورش لارستان)
موصوع: “رند” در شعر حافظ

فروغ هاشمی (نماینده انجمن ادبی تائب شهر اوز)
موضوع: معرفی انجمن ادبی تائب اوز

مرجان کامیاب (دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز)
موضوع: راز ماندگاری حافظ

———————————————————–

منتظر حضور ادب دوستان گرامی در این محفل ادبی هستیم.

زمان: جمعه 22/مهرماه /1390

شروع برنامه: ساعت 20 شب
مکان: سالن آموزشگاه منار القرآن خور – جنب مسجد جامع قدیم (محمد رسول الله)

————————————————————

گزارش مراسم:

برگزاری مراسم «شبی در حلقه ی رند شیراز» در خور

به مناسبت 20 مهرماه یادروز بزرگداشت حافظ شیرازی، در شامگاه جمعه 22 مهرماه 1390 با حضور جمعی از اساتید حافظ شناس و علاقه مندان به این شاعر بزرگ، مراسمی با عنوان «شبی در حلقه ی رند شیراز» در سالن آموزشگاه منار القرآن شهر خور برگزار شد.

این مراسم به میزبانی کمیته دانش پژوهان انجمن خیریه صابرین خور با دعوت از دکتر کاظم رحیمی نژاد(مدرس دانشگاه/ سردبیر گروه رسانه ای صحبت نو)، قدرت اله شفیعی(مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی معاونت اداره کل آموزش و پرورش لارستان)، فروغ هاشمی (نماینده انجمن ادبی تائب اوز) و مرجان کامیاب (دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز) به عنوان سخنران و جمعی از حافظ دوستان برگزار شد.دکتر نظام الدین کامیاب، دکتر غلامرضا قراگزلی، دکتر یونس طالبی، فرهنگیان بازنشسته شهر خور، مشاوران آموزش و پرورش لارستان، ائمه جماعات مساجد خور، نیز از مهمانان ویژه این مراسم بودند. در این مراسم ابتدا قدرت اله شفیعی در مورد رند در شعر حافظ بحث کردند و سپس مرجان مرجان کامیاب در مورد راز ماندگاری حافظ به ایراد سخن پرداختند. بعد از آن کلیپی از استاد محمدرضا شجریان با عنوان یاد باد(عزل حافظ) که توسط اعضای کمیته دانش پژوهان تهیه شده بود پخش شد. و سپس فروغ هاشمی در مورد برخی ویژگی های شعر حافظ  و همچنین گزارشی از فعالیت های انجمن ادبی تائب اوز توضیحاتی ارائه دادند و بعد از پخش کلیپی از استاد شهرام ناظری با عنوان « الایا ایها الساقی» (ترکیب شعر حافظ و مولانا) که توسط اعضای کمیته تهیه شده بود، موسی پورپلاش یکی از حافظ دوستان به قرائت و تفسیر غزل معروف «از خون دل نوشتم نزدیک دوست نامه…» پرداخت و در پایان برنامه دکتر کاظم رحیمی نژاد با جمع بندی موضوعات ارائه شده در مورد سه چهره حافظ  جلسه را پایان بخشیدند. همچنین لازم به ذکر است در میان برنامه ها معصومه تکاپوی از اعضای سابق انجمن ادبی شهر خور به عنوان مجری برنامه توضحیاتی در مورد حافظ و اشعار ناب لسان الغیب ارائه دادند.این نشست دومین مراسم بزرگداشت بزرگان ادب ایران پس از برگزاری یادروز شیخ سعدی در اول اردیبهشت ماه سال جاری توسط کمیته دانش پژوهان خور بود.

حاشیه ها:

– طبق معمول کلیه برنامه های فرهنگی کمیته دانش پژوهان، هیچ کدام از اعضای شورای اسلامی و شهرداری خور در این مراسم شرکت نکردند.
– متأسفانه نامه هایی که ارسال شده بود مثل همیشه به بعضی از دوستان دیر رسید و به بعضی دیگر هم نرسید که ما باز هم شرمنده شدیم.

بازتاب مراسم در پایگاه خبری صحبت نو:
http://www.sohbatenow.ir/news.php?id=2978

گزارش تصویری مراسم:

حافظ 1

حافظ 2

حافظ 3

حافظ 4

حافظ 5

حافظ 6

حافظ 7

حافظ 8

حافظ 9

حافظ 10

حافظ 11

2 نظرات

  1. حبیب عباسی

    شنیدم که این مراسم به خوبی و خوشی و پربار انجام شده من خودم که خیلی دوست داشتم در این جلسه حضور پیدا کنم ولی در هر حال به همه دوستان دست اندرکار خداقوت می گم و براشون توفیق روزافزون رو خواهانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.