گزارش روز شمار عملکرد کمیته دانش پژوهان خور – 10

گزارش عملکرد روز شمار کمیته از 20 آبان ماه 1392 تا 31 شهریورماه 1393

مقدمه:

– همچنان که قبلا نیز بارها از روش های مختلف اطلاع رسانی شده است، شما خیر اندیشان محترم می توانید فعالیت های کمیته را از طریق وبلاگ (سایت) کمیته به صورت هفتگی یا ماهیانه دنبال کنید، تا در جریان آخرین فعالیت ها و عملکردهایی که با حمایت و نیتِ نیک شما عزیزان انجام می شود را مشاهده فرمایید.

– توضیحاً اینکه در وبلاگ کمیته، فقط فعالیت های کلی اطلاع رسانی می شود، و فعالیت های روزانه و جزئی در دفتر ثبت روزانه‎ی کمیته درج می گردد.

 (توضیح: در گزارش شماره 9؛ عملکرد اول فروردین تا 20 آبان 1392 ارائه شده است.

–  نصب بنر تبریک به آقای ابراهیم طالبی فرزند ناصر به خاطر ورود به جامعه معلمین. نصب در بیلبورد جنب بنای تاریخی آسال. با هدف تشویق دانش آموزان همشهری جهت ورود به حرفه معلمی(تبریک شماره 15)  از 30 آبان 1392 به مدت دو هفته.

– انتشار دومین شماره گاهنامه دانش آموزی “پیک دانش پژوه” به صورت رایگان در بین کلیه دانش آموزان خوری. حاوی مطالبی از گزارش عملکرد مدارس خور، مصاحبه، اخبار و مطالب تحصیلی و آموزشی. با هدف ایجاد حلقه ارتباطی بین مدارس و جامعه. 7 آذر 1392.

– تبریک به آقای فرهمند باقری فرزند ناصر، به خاطر پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) گرایش علوم اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، (ورودی مهرماه 1392) از طریق وبلاگ کمیته و پیام های اطلاع رسانی در       شبکه های اجتماعی. با هدف ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و دانش آموزان. (تبریک شماره 16).  ۱ آذر۱۳۹۲ .

– همکاری و حمایت مالی از برگزاری کارگاه آموزشی داوری هندبال در محل هنرستان پسرانه حاج عبداله خور.

 6 بهمن 1392.

– اهدای جایزه ویژه یک دستگاه لپ تاپ  به دانش پژوه موفق همشهری آقای ابراهیم طالبی بخاطر ورود به رشته تربیت معلم. با هدف تشویق دو چندان دانش آموزان همهشری برای انتخاب شغل معلمی و رفع کمبودهای شهر.(تبریک شماره 17).

 20 بهمن 1392.

– خرید جوایز متنوع جهت تجهیز کمد جوایز مدارس خور، و اطلاع رسانی به کلیه مدارس همکار کمیته، جهت دریافت سهمیه جوایز از دفتر کمیته. به ارزش 1.387.000 تومان. که مدارس جوایز مورد نیاز برای تشویق دانش آموزان را از کمیته دریافت کردند. 12و 21 بهمن 1392

– برگزاری “سومین” مراسم بزرگ تقدیر از دانش آموزان موفق خوری و محصل در مدارس خور. این مراسم در سالن دانشگاه پیام نور واحد لارستان با حضور بیش از 250 نفر به انجام رسید. در این مراسم از دانش آموزانی که در سال تحصیلی گذشته (92-91) موفقیت کسب کرده بودند، طبق وعده قبلی با اهدای هدایای نفیسی تقدیر شد. در این مراسم گزارشی از عملکرد کمیته به حضار ارائه شد. و از تعدادی از خیرین همشهری که به مدارس شهر کمک مالی کرده بودند نیز تقدیر شد. بخش ویژه مراسم به تقدیر از دو دانشجوی برتر شهرمان اختصاص داشت که هر دو به دانشگاه های دولتی(روزانه) راه یافته بودند. آقای ابراهیم طالبی و آقای جاسم عزیزپور فرزند حسین که با کسب رتبه زیر 2000 کنکور سراسری و قبولی در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر کدام طبق وعده قبلی هدیه ویژه لپ تاپ را که قبلا دریافت کرده بودند، در این مراسم به صورت نمادین جهت تشویق دانش آموزان به آنها لپ تاپ هدیه داده شد. در بخشی از مراسم نیز از نویسنده محترم شهرمان خانم نادیه شفیعی نویسنده کتاب “دست های آسمانی” تقدیر به عمل آمد. حضور امام جمعه محترم خور، ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان آقای بیژنی (بعنوان سخنران ویژه)، اعضای محترم شورای اسلامی، بازنشستگان فرهنگی و مدیران محترم مدارس؛ نیز از نکات قابل ذکر این مراسم بود. 24 بهمن ماه 1392.

– شرکت در جلسه‎ی مدرسه دخترانه حاج عبداله عباس خور پیرامون حل مشکلات و موانع آموزشی. 21اسفند 1392.

– اطلاع رسانی در خصوص برگزاری کلاسهای تقویتی ویژه‎ی دانش آموزانی که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد شرکت کرده  بودند،

لذا از کلیه‎ی خانواده های گرامی دعوت  شد که نسبت به ثبت نام در این دوره اقدام نمایند. (همراه با اعلام در نظر گرفتن تخفیف ویژه جهت دانش آموزان بی بضاعت) که کلاس به حد نصاب نرسید و دانش آموزانی که به کمیته مراجعه کرده بودند به کلاس های سطح شهر لار ارجاع داده شدند. 20 فرودین ماه 1393 .

– انتشار سومین شماره از گاهنامه‎ی دانش آموزی “پیک دانش پژوه” با تیراژ 1500 جلد به صورت رایگان.

 هفته‎ی چهارم فروردین ماه 1393.

– تبریک به آقای محمدحسین کامیابی فرزند عبدالرحمن، بخاطر ورود به مقطع کارشناسی ارشد حقوق (گرایش فقه و حقوق خصوصي) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، در وبلاگ کمیته و اطلاع رسانی عمومی در شبکه های اجتماعی. (تبریک شماره 18).  ۳۱ فروردین۱۳۹۳.

– نصب بنر روز معلم در هفته معلم سال 1393. مکان نصب: جنب بنای تاریخی آسال و انجمن خیریه صابرین خور.

از 12 اردیبهشت ماه به مدت 10 روز.

– دیدار 8 نفر از اعضای انجمن ادبی، با آقای محمد سعید کامیاب دبیر خوش سابقه‎ی خور با هدف تقدیر از زحمات ایشان و تجدید دیدار در یک نشست صمیمی. در این نشست دکتر نظام الدین کامیاب یکی از حامیان معنوی کمیته نیز بعنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

شامگاه 18 اردیبهشت 1393.

– تبریک به آقای احمد خرمی فرزند مرحوم صبور (کارشناس ارشد حقوق جزا) در وبلاگ کمیته و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی، (9خرداد 1393). (تبریک شماره 19) بخاطر چاپ سه جلد کتاب به شرح زیر:

1. متون فقه کارشناسی ارشد (حقوق خصوصی و حقوق جزا با شرح فارسی) اقتباس از کتب فقهای متأخر. نویسنده: دکتر بابک خسروی – احمد خرمی – ناشر: انتشارات پیروز – 1392

2. نیروهای مسلح در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران . نویسنده: دکتر بابک خسروی – احمد خرمی – ناشر: انتشارات پیروز – 1392

3. جهانی شدن: ابعاد، مفاهیم، آثار و پیامدها. مولفان: مهرزاد سرافرازی، احمد خرمی، محمد حسن بهبودی – ناشر: مرکز ملی جهانی شدن – 1393

– تبریک به آقای دکتر ایوب محمودی فرزند عبدالحسین بخاطر انتشار دو کتاب در زمینه تاریخ منطقه در وبلاگ کمیته و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی، (10خرداد 1393). (تبریک شماره 20) به خاطر چاپ دو جلد کتاب به شرح زیر:

1. گله دار در گذر تاریخ (با مقدمه‎ی دکتر جمشید صداقت کیش)  ناشر: نشر ایلاف – 1386

2. از نهل تا سودابگرد (معرفی تفصیلی بخش اشکنان و روستاها و آبادی های تابعه) ناشر: انتشارات سما قلم- 1392

– تبریک به خانم عاطفه جمالپور فرزند عبدالحسین (کارشناس ارشد آموزش مدارک پزشکی) در وبلاگ کمیته و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی، (12خرداد 1393) (تبریک شماره 21) به خاطر چاپ جلد دو کتاب در زمینه مدارک پزشکی به شرح زیر:

1. درسنامه جامع مدارك پزشکی (بانک سوالات مدارک پزشکی کاردانی به کارشناسی همراه با پاسخ های تشریحی و ذکر منابع سالهای 87 – 1376) نویسنده: عاطفه جمالپور، نسرین داوری دولت آبادی ناشر: انتشارات اندیشه رفیع – 1387

2. سامانه های طبقه بندی اطلاعات نظام سلامت .1392

– اطلاع رسانی در مورد ثبت نام تکمیل ظرفیت دانش آموزان داوطلب ورود به مدارس نمونه دولتی. از طریق وبلاگ کمیته و تبلیغات وسیع در شبکه های اجتماعی. با هدف اطلاع دانش آموزان از ورود به مدارس خاص. 5 تیر 1393.

–  اعلام برگزاری کلاس های هنری تابستانه بعد از ماه مبارک رمضان، جهت ثبت نام مربیان کلاس ها و تعیین مهلت برای  برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های تابستانه طبق روال همه ساله. 10 تیر 1393.

– توضیحاً اینکه کمیته دانش پژوهان به دلیل نداشتن فضای آموزشی مستقل و امکانات مورد نیاز، برای برگزاری بسیاری از کلاسها با موانعی روبرو است که گاهاً برگزاری کلاس را غیر مقدور می کند.

– برگزاری جلسه مشترک با رئیس جدید آموزش و پرورش لارستان (آقای فیاض پور) و تبریک آغاز خدمت ایشان در دفتر معاونت مدیر کل آموزش و پرورش لارستان. در این جلسه آقای ناصر طالبی رئیس شورای اسلامی و آقای عبدالحمید رضوانی از فرهنگیان دلسوز شهر، نیز اعضای کمیته را همراهی کردند. که موضوعات مختلفی از جمله تقاضا از آموزش و پرورش جهت تحول در برخی از مدارس خور و آمادگی شورای اسلامی و کمیته برای همکاری با مدارس و آموزش و پرورش نیز اعلام شد. 26 تیر 1393.

– برگزاری نشست انجمن ادبی خور در دفتر کمیته دانش پژوهان با حضور دو مهمان ویژه (دکتر اسدالله نوروزی عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه هرمزگان و محمد فیاض پور رئيس اداره آموزش و پرورش لارستان) و اطلاع رسانی جلسه در سطح لارستان با درج خبر در وبلاگ کمیته و وبسایت آفتاب لارستان. 11 مرداد 1393.

– تبریک به آقای حامد اسماعیلی فرزند محمد طیب به خاطر موفقیت در کنکور سراسری سال 1393 و کسب رتبه 586 منطقه در رشته‎ی علوم انسانی از طریق وبلاگ کمیته و اطلاع رسانی وسیع در شبکه های اجتماعی و سامانه پیامکی انجمن خیریه صابرین. (تبریک شماره 22). 11مرداد 1393.

–  نصب بنر تبریک به دانش آموزان فاطمه قطباء فرزند عبدالرضا و خانم فائزه رازقی فرزند قاسم بازیکنان تیم شهید چمران لار که به عنوان تنها نمایندگان لارستان در تیم منتخب استان به عنوان نائب قهرمانی مسابقات هندبال آموزشگاه های کشور در استان مرکزی دست یافتند. (با مشارکت شوراری اسلامی شهر) همچنین در مراسم استقبال از دانش آموزان در آموزش و پرورش لارستان نیز کمیته با هدف تشویق دانش آموزان حضور فعال داشت.

(تبریک شماره 23). 19 مرداد 1393.

– بازتاب جلسه‎ی انجمن ادبی  خور در دفتر کمیته  دانش پژوهان در وبلاگ کمیته و وبسایت آفتاب لارستان با عنوان “سیری در ادبیات مشروطه در جلسه انجمن ادبی خور”. 21 مرداد 1393.

– اعلام آغاز ثبت نام کلاس های تابستانه و دعوت عمومی جهت شرکت در کلاس ها با عنوان “نویدی خوش برای هنرجویان و هنردوستان” و اعلام لیست کلاس های تابستانه (19 عنوان کلاس) در قالب اطلاعیه عمومی در سطح شهر و وبلاگ کمیته و شبکه های اجتماعی. با در نظر گرفتن تخفیف ویژه برای داوطلبین  بی بضاعت. با مشارکت کمیته بانوان انجمن خیریه صابرین و مهدکودک خصوصی نور.

– (این اطلاعیه عمومی پخش شده در سطح شهر اطلاعیه عمومی شماره 64 و اطلاعیه مشترک شماره 18 کمیته بود که به اطلاع عموم رسانده شد.)

22 مرداد 1393.

– تبریک به  آقای ایوب محمودی به خاطر پذیرفته شدن در مقطع دکتری رشته “فلسفه‎ی تعلیم و تربیت”؛ و کسب رتبه یک آزمون دکتری دانشگاه دولتی اصفهان؛ در وبلاگ کمیته و انتشار گسترده در  شبکه های اجتماعی. با هدف تشویق دانشجویان همشهری. (تبریک شماره 24) 26 مرداد 1393.

– برگزاری جلسه‎ی نامگذاری انجمن ادبی خور در دفتر کمیته دانش پژوهان  پس از حدود یک سال فعالیت انجمن ادبی خور و پس از چند نوبت رأی گیری  بین اعضا و انتخاب نام “بامداد” برای انجمن ادبی. و اطلاع رسانی این رخداد در وبلاگ کمیته و وبسایت آفتاب لارستان. 29مرداد 1393.

– تبریک به آقای مهندس سلمان خشنود فرزند ماشاله به خاطر پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش “تبدیل انرژی”؛ دانشگاه دولتی شیراز؛ در وبلاگ کمیته و اطلاع رسانی وسیع در شبکه های اجتماعی با هدف تشویق دانشجویان همشهری. (تبریک شماره 25). 5 شهریور 1393.

– تبریک به دانش آموز ورزشکار آقای محمد شفیعی؛ فرزند محمدناصر به خاطر کسب عنوان سومی مسابقات صخره نوردی استان، به میزبانی لارستان در آذرماه سال 1392 در سالن دانشیار لار از طریق وبلاگ کمیته و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی. (تبریک شماره 26). 11 شهریور 1393.

– تبریک به دانش آموز ورزشکار همشهری آقای فرزاد فیروزی؛ فرزند محمد، عضو باشگاه شهید شیرزاد شریفی لار به خاطر کسب عنوان دومی مسابقات فانگ من چوان (رشته ووشو) کشور، در مسابقات کشوری به میزبانی استان قم در سوم تا پنجم شهریور ماه سال 93، و کسب عنوان اول مسابقات استانی. (تبریک شماره 27) در وبلاگ کمیته.

26شهریور 1393.

– بازدید از وضعیت نامناسب سرویس بهداشتی، آبدارخانه و راهروی روبروی کلاسهای دبستان پسرانه اسماعیل نژاد، و تلاش برای تعمیر آن. که پس از انتشار تصاویر مربوطه در فضای اجتماعی و اعلام آمادگی کمیته برای تعمیر مدرسه، با اعتماد و همت و حمایت خیرین محترم همشهری در مهرماه 1393 عملیات تعمیر به پایان رسید. این فعالیت با حمایت مالی خانواده محترم شادروان حاج اسماعیل اسماعیل نژاد، و آقایان: حاج ماشاله صالحی، یداله قطباء، مهندس عارف رفیعی، مهندس محمود جاودان، تقی مهرآوران، سعید اسماعیلی، علیرضا شجاعی، محمد تاجدار و عبدالسلام مهرآوران. و با تشکر از آقایان حاج عبدالغنی قطبا و ابوذر صالحی که ابزارالات مورد نیاز را در اختیار کمیته قرار دادند. (گزارش تصویری آغاز تا پایان این فعالیت در وبلاگ کمیته درج شده است) کل مبلغ هزینه شده برای تعمیر مدرسه: 8.684.500 تومان.

شروع تعمیر: 29 شهریور1393.

– توضیح: وام های قرض الحسنه و کمک های مالی بلاعوض پرداختی در پست جداگانه که در وبلاگ (سایت) مشخص است گزارش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.