آخرین مطالب

۶ توصیه مهم برای ســـــلامــــت دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی

با آرزوی سال تحصیلی همراه با موفقیت و سلامتی برای دانش‌آموزان عزیز.

۶ توصیه مهم برای ســـــلامــــت دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی

با شروع سال تحصیلی جدید احمد ابوالکاس، متخصص کودکان، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، توصیه‌هایی برای محافظت از کودکان و پیشگیری از ابتلای آنها به بیماری‌ها ارائه کرد.

1️⃣قاعده اصلی این است که پیشگیری بهتر از درمان است و من به مادران توصیه نمی‌کنم از طریق شبکه‌های اجتماعی ویتامین یا دارویی برای تقویت سیستم ایمنی کودک بخرند، زیرا کیفیت این محصولات را نمی‌دانیم، بنابراین حتماً با پزشک مشورت کنند و داروها را مستقیماً از داروخانه ها با نسخه پزشک بخرند.

2️⃣ از والدین می‌خواهیم روش صحیح شستن دست‌ها، عطسه ایمن (پوشاندن دهان با بازو یا دستمال کاغذی و سپس انداختن آن در زباله) و روش‌های نظافت بعد از استفاده از دستشویی را به کودکان آموزش دهند و آنها را به این کارها عادت بدهند. همچنین نحوه استفاده از مواد و لوازم بهداشتی را به آنها آموزش دهید تا این امور در خانه به وضوح نمایان شوند.

3️⃣ توصیه می‌کنیم هنگام رفتن به مدرسه، دستمال مرطوب یا استریل کننده معطر را در کیف کودک قرار دهید و به او آموزش دهید که هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار دست هایش را پاک و استریل کند تا از خود در برابر ویروس ها محافظت کند.

4️⃣توصیه می‌کنیم از غذاهای غنی از امگا ۳ مانند ماهی، گردو، حبوبات، آووکادو و سبزیجات سبز رنگ مانند کرفس، چغندر، اسفناج، شاهی و جعفری تغذیه کنید، زیرا سرشار از آهن هستند.

5️⃣ قبل از شروع دوران مدرسه، توصیه می‌کنم برای هر کودک معاینات جامع انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکلی در شنوایی یا بینایی آنها وجود ندارد که هنوز کشف نشده باشد. هم‌چنین لزوم انجام آزمایش خون و اندازه‌گیری میزان ویتامین D و B۱۲، آهن و روی به دلیل ارتباط آنها با رشد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن در صورت رفتن کودک به مدرسه برای اولین بار توصیه می‌شود.

6️⃣ عادت کردن به خوابیدن و بیدار شدن زودهنگام برای کودکان در تحصیل بسیار مفید است و باعث بهبود سلامت و رشد بدن آنها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.