آخرین مطالب

افتخار آفرینی تیم کدنویسان کهکشان دبستان احسان خور

به میزبانی پژوهشسرای دانش آموزی به مناسبت هفته پژوهش از پژوشگران لارستان تجلیل شد.
این مراسم با حضور فرماندار ویژه لارستان، مدیریت آموزش و پرورش لارستان و‌ جمعی از مسئولین شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰ در سالن شهید نوبخت برگزار شد.

در این مراسم از تعداد زیادی از پژوهشگران منطقه در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین مدیران و دبیران پژوهشگر مدارس لارستان تقدیر به عمل آمد.

از تیم کدنویسان کهکشان دبستان احسان خور که در دومین جشنواره کشوری پژوهش سراهای دانش آموزی، رتبه‌های اول و دوم استان فارس را در مسابقات کدنویسی کسب کردند نیز تقدیر به عمل آمد.
دانش آموزان این آموزشگاه، عبدالکریم براویی و سبحان فاطمی به عنوان رتبه اول استانی در رشته کدنویسی گرایش اسکرچ و دانش آموزان میلاد قاسمی و فاروق چوپان پیشه به عنوان رتبه دوم استانی مورد تقدیر قرار گرفتند.
مهندس یونس قانع رئیس شورای اسلامی شهر خور، مدیر دبستان احسان سعید محمد براویی و شهرام صالحی رئیس کمیته دانش پژوهان نیز از خور در این مراسم حضور داشتند.

زبان برنامه‌نویسی اسکرچ
اسکرچ یک زبان برنامه نویسی Visual است. Visual را می‌توان گرافیکی، دیداری و یا بصری ترجمه کرد. یعنی در اسکرچ دستورات را تایپ نمی‌کنیم بلکه این دستورات به شکل تصاویری هستند که آنها را با Drag&Drop در زیر هم قرار می‌دهیم تا یک برنامه ساخته‌ می‌شود. به این روش برنامه نویسی (یعنی استفاده از دستورات به شکل بلوک) ، blockly programming می‌گویند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.