جشنی بزرگ برای شادمانی مردم در استادیوم ورزشی خور+گزارش تصویری چهارمین جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان

تیتر خبر کوتاه بود!  ” بچه ها بچه ها یه خبر خوب… کمیته دانش پژوهان خور برگزار می کند: چهارمین جشنواره بزرگ نقاشی کودکان و نوجوانان زیر 15 سال”

سابقه ی سه دوره ی گذشته خبر از اتفاقی بزرگ و حضوری پرشور می داد. از نزدیک به دو ماه قبل، جلسات هماهنگی هفته به هفته در دفتر کمیته دانش پژوهان انجمن خیریه صابرین جهت برنامه ریزی برای شادمان سازی کودکان و نوجوان و البته خانواده ی آنها در حال برگزاری بود.

سه روز مانده به آخرین جمعه ی سال یعنی 29 اسفند 1393 –روز موعود برای برگزاری جشنواره- اخبار هواشناسی که همیشه به دید تردید به خبرهای در مورد بارش در آسمان کم شور و هیجان این سالهای لارستان گوش داده می شود، خبر بارانی چند روزه، خوشحالی و دغدغه ای بزرگ را برای دست اندرکاران رقم زد.

انتشار خبر تأخیر در اجرای برنامه، برای کودکان و نوجوانان منتظر، بسیار دشواربود! فرش ها و صندلی ها و نور و صدایی که از قبل رزرو شده بودند، همگی لغو شدند. همه چیز به جمعه 7 فروردین موکول شد. هماهنگی های مجدد در حال انجام بود که سه روز مانده به مراسم، باز هواشناسی های تلفن همراه و اخبارهای داخلی، خبری دیگر از بازیگوشی نوبهارانه ی آسمان لارستان در پنجشنبه و جمعه ی همان هفته ی مقرر دادند. چشم های در حال انتظار کودکان و نوجوانان و تماس های مکرر خانواده ها با دفتر کمیته دانش پژوهان، فرصت هرگونه تأخیر در برنامه را از همه ربود. برنامه باید برگزار می شد. تدارکات و آماده سازی فضای استادیوم ورزشی خور از پنجشنبه آغاز شد، باران نم نمک شب جمعه ی آسمان 6 فروردین 94 چشمکی بود به فردایی شاد!

تدارکات از هشت صبح جمعه مجددا ادامه پیدا کرد تا اینکه جشنواره از ساعت 5 بعد از ظهر آغاز شد. حضوری بی نظیر از مردم که وصف شادمانی کودکانی که مشتاقانه نقاشی های کودکانه شان را با موضوع آزاد به همدیگر نشان می دادند و منتظر اهدای جوایز بودند، فقط با حضور در مراسم قابل توصیف بود… در ادامه ی مراسم در بین آهنگ های شاد کودکانه ی در حال پخش، مجری برنامه عبدالحمید امانی ضمن خوش آمد به مسئولین شهر و شهرستان، از جمله: محمد فیاض پور (رئیس آموزش و پرورش لارستان) محمد حسن اعتماد پور (رئیس شرکت گاز لار) ، ناصر طالبی و یعقوب فاتحی (رئیس و نائب رئیس شورای اسلامی خور) و مردم و خیرین شهر و تشکر ویژه از شهرداری و برادران قاسمی بخاطر حمایت مالی از برنامه، بچه ها را به صف کشیدن برای اهدای جوایز دعوت کرد.

بعد از اقامه ی نماز مغرب در مسجد استادیوم (مسجد توحید)، با وجودی که برنامه به درازا کشیده شده بود بازهم تعدادی از شرکت کنندگان ماندند و برای جنگ شادی بازگشتند. جنگ شادی را سیدمحمدعلی شریفی –دبیر باسابقه ی آموزش و پرورش- با شاد سازی جمعیت حاضر اجرا کرد.

پایان بخش مراسم مسابقه ی طناب کشی بین محله بالا و پایین بود که خاطرات زیادی را برای مردم زنده کرد.

این مراسم با همکاری و همیاری دانش آموزان همیار کمیته و با حضور نزدیک به 600 کودک و نوجوان شرکت کننده، و بیش از 1500 بازدید کننده برگزار شد.

…دیدن شادی مردم در پایان برنامه، تمام کمبودهای امکانات و خستگی ها را از روح و تن دست اندرکاران به در کرد. تا سالی دیگر و اتفاقی دیگر…

1
تدارکات صبح جمعه – آوردن فرش از گراش و صندلی از لار
 
تدارکات صبح جمعه – تزئین ماشین جوایز
 
تدارکات صبح جمعه - چیدمان صندلی
تدارکات صبح جمعه – چیدمان صندلی
 نیم ساعت قبل از برگزاری مراسم - پیست استادیوم
نیم ساعت قبل از برگزاری مراسم – پیست استادیوم
اجرای برنامه های فی البداهه توسط کودکان
اجرای برنامه های فی البداهه توسط کودکان
5 (2)
5 (3)
5 (4)
5 (12)--
IMG-20150329-WA0029
میز نقاشی چهره
میز نقاشی چهره
5 (6)
5 (7)
5 (8)
5 (9)
5 (10)
معرفی بخشی از کتابخانه ی تخصصی کمیته دانش پژوهان
معرفی بخشی از کتابخانه ی تخصصی کمیته دانش پژوهان
 
از راست به چپ: دکتر حبیب الله عباسی (عضو کمیته- استاد دانشگاه) - ناصر طالبی (رئیس شورای اسلامی خور) - محمدحسن اعتمادپور (رئیس اداره گاز لارستان) - محمد فیاض پور (معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش لارستان)
از راست به چپ: دکتر حبیب الله عباسی (عضو کمیته- استاد دانشگاه) – ناصر طالبی (رئیس شورای اسلامی خور) – محمدحسن اعتمادپور (رئیس اداره گاز لارستان) – محمد فیاض پور (معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش لارستان)
 
برگزاری جشنواره بادبادک ها و بادکنک ها
برگزاری جشنواره بادبادک ها و بادکنک ها
 
صف کشیدن بچه ها برای اهدای جوایز
صف کشیدن بچه ها برای اهدای جوایز
 
اهدای جوایز
اهدای جوایز
 
آماده سازی تدارکات برای جنگ شادی - بین نماز مغرب و عشا
آماده سازی تدارکات برای جنگ شادی – بین نماز مغرب و عشا
 
مسابقه در جنگ شادی
مسابقه در جنگ شادی
 
IMG-20150329-WA0021
 
 
برگزاری جنگ شادی بعد از پایان جشنواره نقاشی - بعد از نماز مغرب
برگزاری جنگ شادی بعد از پایان جشنواره نقاشی – بعد از نماز مغرب
گل کردن حس کودکی بزرگسالان در مسابقه ی طناب کشی بین محله بالا و پایین (آغاز طناب کشی، مسابقه بین کودکان بود، اما برخی از بزرگسالان نگذاشتن محله شان ببازد!)
گل کردن حس کودکی بزرگسالان در مسابقه ی طناب کشی بین محله بالا و پایین
(آغاز طناب کشی، مسابقه بین کودکان بود، اما برخی از بزرگسالان نگذاشتن محله شان ببازد!)

یک نظر

  1. خسته نباشن :^)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.