آخرین مطالب

برخی از خدمات کمیته دانش پژوهان

در حال حاضر کميته دانش پژوهان، با توجه به ميزان کمکهاي مالي «اعضاي حمايتي» و حمايت هاي همشهريان گرامي، در حد توان خود به ارائه خدمات زير اقدام مي نمايد:

<1. اعطاي وام قرض الحسنه بلند مدت به دانشجويان و  دانش آموزان.

–توضيح: هرکدام از متقاضيان با ارائه مدارک مورد نياز که ليست آن در دفتر انجمن خيريه صابرين خور موجود است، تقاضاي وام نموده و پس از بررسي شرایط وی توسط کمیته دانش پژوهان، طبق توافق با متقاضی، و البته با توجه به تعداد متقاضيان و ميزان بودجه ي کميته، وام مورد تقاضا پرداخت می شود.

<2. تشويق مادي و معنوي دانش پژوهاني که موفقيت هاي چشمگيري را کسب نموده باشند. از قبيل:

پذيرش در مقطع کارشناسي ارشد و دکتري، ارائه مقالهISI، ثبت اختراعات، پذيرش مقاله و طرح در سمينارها و همايش هاي معتبر در سطح ملي و بين اللملي، کسب معدل کل بالاي 18 در دوران دانشجويي، کسب رتبه هاي زير 1000 در کنکور سراسري، پذيرش در رشته هاي تربيت معلم و پزشکي عمومي و تخصصي،کسب رتبه هاي برتر هنري در سطح استاني و ملي، موفقيت دانش پژوهان در مسابقات ملي يا بين المللي حفظ و قرائت قرآن کريم، موفقيت در المپيادهاي دانشجويي و دانش آموزي، پذيرش در مدارس نمونه دولتي و تيزهوشان، و ساير موفقيت هاي چشمگير.

–توضيح: اعضاي کميته دانش پژوهان تمام سعي خود را به کار خواهند بست تا دانش پژوهاني که اين موفقيت ها را کسب مي نمايند شناسايي و حمايت و تشويق نمايند. لذا از کليه همشهريان عزيز تقاضامنديم کليه دانش پژوهاني را که از شروع سال 1389 شامل موارد ذکر شده مي باشند را به ما معرفي نمايند. تا در طرح حمايت از دانش پژوهان کسي به دليل عدم اطلاع رساني از قلم نيفتد.

<3. راه اندازي جلسات مشاوره و کلاسهاي تقويتي دروس مورد نياز. (در صورت تقاضاي دانش آموزان.)

<4. همکاري با انجمن هاي اوليا و مربيان مدارس. (در صورت تقاضاي والدين گرامي.)

<5. برگزاري نمايشگاه هاي پيشنهادي از جانب شما و حمايت از  نمايشگاه هايي که هرکدام از همشهريان در راستاي اهداف کميته دانش پژوهان برگزار نمايند.

— توضيح: رسيدن به ساير اهدافي که در بخش اهداف کميته  دانش پژوهان ذکر شد مستلزم اقتضاي زمان و تأمين بودجه کافي و همچنين ياري معنوي و فکري دوستان مي باشد که انشالله در  آينده اي نزديک بتوانيم با توجه به اولويت هاي شهر، بر روي ساير اهداف نيز تمرکز کنيم.
 
– توضیح: این متن از وبلاگ سابق کمیته دانش پژوهان، به همان تاریخ منتشر شده در وبلاگ، به سایت رسمی کمیته منتقل شده است.

6 نظرات

  1. سلام.امیدوارم تو کارهاتون موفق باشین.
    من با همه کارهایی که انجام دادین و میخواین انجام بدین موافقم به جز یک کار.
    در بخش تشویقها. معدل بالای 18 دانشجویان.
    شما باید تمام جوانب رو در نظر می گرفتین. برای مثال یک نفر 24 واحد میگیره با معدل 17 ولی یک نفر دیگه کمتر از 20 واحد میگیره با معدل 18. به نظرتون کدوم ارزشش بهتره؟(با در نظر نگرفتن رشته های تحصیلی)
    بهتر نبود طبق روال دانشگاهها عمل می کردین و معدلین بالای 17 رو تشویق می کردین؟(البته هنوز این امر اجرا نشده).

  2. سلام. نظرتونو درباره نظر بالا نگفتین. منتظرم.

  3. عارف رفیعی

    آقای صالحی به نمایندگی از کمیته نظری دارند اما به علت مشکل اینترنت موفق نشده اند آن را بر روی وبلاگ قرار دهند.
    انشالله در طی چند ساعت آینده..
    ممنون از پیگیریتون

  4. شهرام صالحی

    سلام.
    ممنون از پیشنهاد شما. یه ضرب المثل قدیمی است که میگه: هرچقدر پول بدی، آش می خوری! خواهر گرامی اینجا هم وضعیت ما اینجوری شده!…، ما بسیاری از اهداف را ناچاریم بر اساس بودجه موجودمان تدوین کنیم.
    در مورد مسأله ای که فرمودین، پیشنهادتون را می پذیریم. اما فعلاً بنا داریم از دانشجویان با معدل کل بالاتر از 18 تقدیر کنیم. و اگر بودجه مان به حد مناسبی رسید، سعی می کنیم دانشجویان با معدل کل بین 17 تا 18 را هم حتماً تقدیر کنیم و برای دانشجویان با معدل کل بالای 18 تقدیر ویژه تری در نظر بگیریم.
    توضیح اینکه؛ معنی حرف بنده این نیست که کسی که با معدل کل زیر 18 درسش را تمام می کند، کوشا و نخبه نیست یا حتماً دسته دیگر کوشاتر و والاتر هستند، چرا که همه می دانیم در برخی دانشگاه های معتبر، معدل کل مثلاً بالای 16 فراتر از معدل کل بالای 18 دانشگاهی با سطح علمی پایین تر نسبت سنجی می شود. در کل این طرح بصورت کلی پیشنهاد شده است و در واقع در ابتدای راه قرار دارد، و اگر بخواهیم تخصصی تر بحث کنیم شاید بایستی ابتدا گزارشی آماری تهیه کنیم از سطوح مختلف دانشگاه ها، رشته ها و حتی شرایط تحصیلی افراد. به عنوان مثال کسی که با هزاران مشکل معدلش 17 می شود در مقایسه با کسی که با شرایط عادی و خوب معدلش 17 یا 18 می شود، شاید عرفاً کارش ارزشمندتر باشد. و از این تقسیم بندی ها که بسیاری از آنها تابع زمان، مکان، رشته، شرایط شخص و… است. و تولید فرمولی همه شمول کار آسانی نیست. یا به عنوان مثال شخصی که در رشته آسان تری (از نظر عرفی دانشجویی) و با معدل بالاتری درس می خواند، می تواند در جواب کسی که می گوید رشته ما نسبت به رشته شما دشوارتر است و معدل ها کلاً پایین تر است، بگوید: بنده با توجه به توانایی و علاقه ام به انتخاب رشته پرداخته ام. شما هم که کشش رشته ی به قول خودتان سخت تر را ندارید می توانستید رشته ای در حد توانایی خود انتخاب کنید که هم اینقدر بهتان سخت نگذرد و هم معدلتان بالاتر باشد…!! یا اصلاً چرا در همین رشته شما کسانی هستند که با معدل بالا فارغ التحصیل می شوند؟ پس حتماً آنها با توجه با توانایی شان انتخاب رشته کرده اند. و خلاصه از این مشاجره ها… می بینید که نسبت سنجی در بین رشته ها و بررسی همه شرایط کار آسانی نیست.
    نکته بعد هم اینکه، کسی که می تواند معدلش را بالای 18 نگهدارد، معمولاً می تواند با 24 واحد هم همین کار را انجام بدهد. یعنی در واقع ما که اینجا بنا گذاشتیم بر معدل بالای 18 بدیهی است که تقریباً کسانی را شامل میشه که در هر ترم تعداد واحدهایشان از بقیه همکلاس هایشان که معدل زیر 17 دارند بیشتر است و شامل کسانی می شود که دارند بیشتر سعی و تلاششان را می کنند. و تلاششان به حدی است که با هر واحدی که میخواهند بگیرند معدل خوب بالای 18 را حفظ می کنند. گرچه ممکن است کسی هم این وسط بخواهد با وجود معدل بالای 17 همچنان زیر 20 واحد درس بگیرد با این نیت که معدل کلش بالاتر بماند! یا مثلاً کسی بخواهد با توجه به وقت و دارایی اش تمام درسهایی را که می داند ممکن است نمره مورد قبول خودش را نگیرد حذف کند و ترم دیگر با آمادگی بالاتری آن درس را پاس کند… .
    == اگر برای این موضوع پیشنهاد کاربردی تر و همه شمولی داشته باشین برای شنیدن، بررسی کردن و به کار بردنش در خدمتیم.
    با تشکر.موفق باشید

  5. جوابتونو قبول دارم.. ولی وقتی نمره ای که حقته رو بهتون نمیدن اونوقت شما باید چکار بکنین. من خودم این ترم 24 واحد داشتم ولی دریغ از درسی که نمره ی خودمو بهم داده باشن وقتی هم با استاداش تماس می گرفتم با کمال پر رویی می گفتن شما 19 و 20 گرفتین ولی نمره های منو 10 12 رد کرده بودن. ولی با این حال من معدلم 17.5 شد.
    در صورتیکه اگه نمره های خودمو بهم داده بودن معدلم بالای 19 میشد.
    حالا به نظرتون مشکل از کیه؟
    تصمیم با خودتونه.
    از اینجا به همه پشت کنکوریها میگم که دور دانشگاه آزاد لار رو خط بکشن. استاداش افتضاحن اگه باهاشون جور بشی که باهات خوبن وگرنه…. هرکاری هم میخوای بکن سرکلاسش فعالترین باش تحقیقا رو انجام بده و….
    یکی از دوستای خودم سر یکی از همین درسا بعد از امتحان از ناراحتی نمی تونست حرف بزنه که امتحانمو خراب کردم ولی بعد نمره اون شد 19 نمره من شد 15 که چی که ترم قبلش معدلم 19 شده همه استادا تو بخش درباره من صحبت می کنن
    آخه خودتون بگین این انصافه؟
    من اینا رو گفتم که از وضع ماها خبردار بشین گرچه خودتونم این مشکلاتو تحمل کردین. می خواستم درد دلی کرده باشم.
    اگه پیشنهادی به نظرم رسید حتما بهتون میگم.
    ممنون از زحماتی که می کشین.

    • کمیته دانش پژوهان خور

      به هر حال این مشکلاتی که شما اشاره کردید بوده و هست. ولی همچنان که اشاره شد ما بر اساس بودجه موجود و نیز شرایط عمومی فعالیت می کنیم.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.