آخرین مطالب

نخستین نشست خانواده بزرگ کمیته دانش پژوهان برگزار شد

در روز ۲ مرداد ماه ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۱۵ در سالن دانشگاه پیام نور واحد لارستان واقع در شهر خور «نخستین نشست خانواده بزرگ کمیته دانش پژوهان» با دعوت از ۱۱۲ نفر از اعضای حمایتی این کمیته و بیش از ۷۰ نفر از علاقه مندان به امور فرهنگی و مسئولین شهر برگزار شد.
موضوع جلسه ارائه گزارش عملکرد کمیته دانش پژوهان از بدو تاسیس تا پایان تیرماه ۱۳۹۰ بود.
**برنامه ها به این شکل برگزار شد:
– خوش آمدگویی به مهمانان توسط مجری برنامه خانم مرجان کامیاب.
– تشکر و قدردانی مسئول کمیته از مهمانان و ارائه گزارش عملکرد کمیته از بدو تاسیس تا شهریور ۸۹
–  اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه راهنمایی دخترانه حاج عبدالله عباس خور
– توضیحات خانم فربودی مدیر مدرسه راهنمایی دخترانه در مورد گروه سرود و مدرسه.
– ارائه گزارش عملکرد کمیته از شهریور ۸۹ تا پایان اسفند ۸۹
– تقدیر از دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد (۱۰ نفر)
– استراحت و پذیرایی و پخش کلیپ «خیرین ما افتخار ما».
– تقدیر از گروه شمشیر بازی شهر خور در سفر به تهران و شیراز و اجرای لار
– تقدیر از همکاران کمیته در سال ۸۹ (آقای امیر جوکار، و خانم مرضیه کهنسال).
– ارائه گزارش عملکرد شماره ۳ مربوط به فرودین ۹۰ تا پایان تیرماه ۹۰.
– ارائه مختصری از برنامه های آینده کمیته.
– سخنرانی دکتر سید احمد هاشمی (نماینده انجمن خیریه صابرین) در مورد فعالیت های فرهنگی.
– تقدیر و تشکر از کلیه اعضای کمیته، همکاران، و هیئت مدیره انجمن خیریه صابرین.
– پایان جلسه همراه با پخش کلیپی از مراسم شمشیر بازی و جاشیه های آن.حدود ساعت ۱۲:۱۵ رسمی (شب).
——————————————————
**حواشی برنامه:
– هوای سالن بخاطر کمبود امکانات بسیار گرم بود که برای حاضرین مشکل ساز شده بود.
– هیچ کدام از مسئولین شورای اسلامی شهر و شهرداری که دعوت شده بودند در این جلسه حضور نداشتند.
– تقریباً حدود ۱۷۰ نفر در جلسه شرکت کرده بودند.
– کلیه گزارش عملکردهایی که ارائه شد در قالب اسلایدهای پاورپوینت بود.
– در دعوت نامه هایی که برای اعضای حمایتی نوشته شده بود ذکر شده بود که اعضای حمایتی می توانند علاقه مندان به امور فرهنگی را به عنوان همراه به جلسه دعوت کنند که تعدادی از دوستان تشریف آورده بودند.
– تعدادی از اعضا و مدعوین متأسفانه دیر نامه به دستشان رسیده بود و نتوانستند در این جلسه شرکت کنند.
– جلسه طبق معمول بخاطر کمبود امکانات با مشکل مواجه بود. و از طرفی دیگر برای جلوگیری از تداخل با نماز های جماعت دیر تر برگزار شد.
– در پایان ارائه گزارش ها از حاضرین دعوت شد که سوالات خود را در مورد برنامه ها و… بپرسند تا پاسخگو باشد.
– همچنین در پایان گزارش ها به عنوان توضیح عنوان شد که کلیه “اعضای حمایتی” می توانند با مراجعه به دفتر کمیته در جریان گزارش امور مالی کمیته قرار گیرند.
– در خارج از سالن کلیه اطلاعیه های عمومی منتشر شده توسط کمیته دانش پژوهان و نقاشی های کودکان در مسابقه نقاشی و همچنین فیلم های کلاس مشاوره و روانشناسی و شمشیر بازی در معرض دید مهمانان قرا گرفت.
– جای همکاران و اعضای کمیته که بخاطر مسافرت و عدم حضورشان در خور نتوانستند در این جلسه شرکت کنند بشدت خالی بود.

24 نظرات

  1. برگزاری این مراسم یک تنه را به آقای مسئول کمیته-مسئول کمیته-مسئول کمیته و… تبریک می گویم…چقدر منم منم می کنید و تبلیغات شخصی راه میندازید…جمع کنید این بساط …. رو. کسیکه برای الله کار میکنه اینهمه منم منم منم منم … راه نمیندازه…نتیجه این اجلاس به جز تبلیغ شخص خاص مسئول کمیته و دفاع از خود چه بوده؟ به وجدانتان رجوع کنید…مواردی همچون مراسم سرود و خانم کامیاب و خانم مدیر و سخنرانی جناب سید و شمشیر و…برای پر کردن وقت بوده و بس…جلسه بی روح بود و هوا بس گرم…سخنرانی آقای منم منم را هر چه گوش دادم دفاع از خود و تنه و طعنه زدن به دیگران چیز دیگری نبود…همگی با هم از خدا بترسیم و بیت المال را حرام اینگونه مراسم نکنیم. انشالله

  2. عارف رفیعی

    واقعا دست عزیزان فعال در زمینه برگزاری نشست درد نکنه.

  3. شهرام صالحی

    سلام.
    – اولاَ محض اطلاع اینکه گفته شده مسئول کمیته فلان گزارش و فلان گزارش را ارائه داده به این دلیل است که مسئولیت حرف هاش با خودش باشه.
    – ما در هر گزارشی که می خواهیم بنویسیم هر حرفی که توسط هرکی زده شده را به اسم خودش می نویسیم. که فردا نپرسند کی و بر چه اساسی این حرف ها را زده.
    – برای دل شما و اینکه برداشت نکنید که بعضی ها منم منم دارند، متن را اصلاح می کنیم و در آخر می نویسیم که تمام گزارش ها را مسئول کمیته ارائه داده و مسئولیت صحت و یا عدم صحت اش با خودش است.
    – نیت قلبی هر کس را خدا می داند و بس. شما هر جور دلتان می خواهد تعبیر کنید.
    چه به منم منم تعبیر کنید چه به صحبت پایانی و توضیحات هنگام گزارش ها که بارها به جای منم منم گفته شده: کلیه کارها کار گروهی بوده و تازه در تمام گزارش ها از همکاران برنامه ها هم یاد شد که کسی نخواهد فعالیت ها را مصادره کنه.
    – در ضمن ما نیاز به تبلیغات شخصی نداریم. چون این مسائل مربوط به آنان است که در این زمینه کمبود دارند.
    – توضیحاً عرض کنم ما بارها در تمام برنامه ها از دیگر اعضا و دوستان خواستیم که در ارائه گزارش کارها بیان پشت تریبون. هرکدام از دوستان که حاضرند بیان پشت تریبون اطلاع دهند ما در خدمتیم.دوستان متأسفانه شکسته نفسی می فرمایند و نمی آیند. حتی در یادروز سعدی و کلاس های مشاوره و معرفی کمیته در کلاس تفسیر دکتر هاشمی و معرفی کمیته در همایش دوم دانشجویان و فارغ التحصیلان که بنده رفتم پشت تریبون هم کسی نیامد. اون زمان هم منم منم بود؟

  4. شهرام صالحی

    هدف از برگزاری این نشست همچنان که در سخنان ابتدایی نیز توضیح داده شد این بود که اعضای محترم حمایتی که تعدادی از آنها در طول این ماه ها از ما در مورد فعالیت ها سوال می کردند در جریان فعالیت ها قرار گیرند.
    و مطمئن باشید به حول و قوه الهی سال دیگر هم گزارش فعالیت ها را شفاف ارائه خواهیم داد. تا هر ریالی که دوستان عزیز حمایتی برای کمیته خرج می کنند را بدانند نتیجه اش چه بوده.
    – بجز به مسئولان شورای اسلامی شهر که کارنامه فعالیت های فرهنگی شان مشخص است (تا جایی که 3 سال و نیم است که کمیته فرهنگی هیچ گزارشی به شورای اسلامی ارائه نداده و کسی از نشریه متوقف شده سوال نمی گیره و هیچ گونه اسمی از آنها در فعالیت های فرهنگی شهر نیست(اگر هست دلیل بیاورید) و امور فرهنگی را رها کرده اند.) از کسی دیگر هم انتقاد شد؟
    – در ضمن بیت المال حرام اینگونه مراسم نمی شود. کار ما فرهنگ سازی و هزینه کردن برای فرهنگ است. و هرکسی را هم که به کمیته دانش پژوهان کمک میکند حتی الامکان هنگام عضو گیری در جریان این مسئله قرار می دهیم.
    یکی از اهداف فرهنگی ما از برگزاری و خرج مختصر در این مراسم این بود که فرهنگ شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد را هم که چند صباحی است در خور کم رنگ شده را پررنگ کنیم. و مطمئن باشید که این کار را ادامه خواهیم داد.

  5. شهرام صالحی

    عرض کردم ما هدفمون هزینه برای فرهنگ است. اگر قرار است بیت المال اینجوری حرام شود پس مثل همون هایی که به ما می گن چه نیازی است که در بیلبورد سطح شهر از دانش پژوهان موفق تشکر کنید که هزینه ی هر بنری 100 هزار تومان است یا هزینه جایزه ی دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس نمونه فلان قدر است و نیازی نیست به جایزه. و… (که همواره می شنویم) پس شما بفرمایید ما چه کارهایی را انجام بدیم که خاصاَ لله باشد. شما یک لیست از کارهای لله که به حرام شدن بیت المال ختم نشود را برای ما تهیه فرمایید تا ما هم مثل شما از خدا بترسیم و از منم منم خارج شویم.

  6. شهرام صالحی

    فکر می کنم یک مسئله را اشتباه گرفته باشید و آن هم اینکه بجای اینکه به معنای سخنان گوینده توجه کرده باشید که به نمایندگی از کمیته بود و در دفاع از کمیته. فکر کرده اید که برای خودش و دفاع از خودش گزارش کاری ارائه داده است که هیچ جای آن اسمی از خودش هم نبود. حتی از جناب دکتر هاشمی هم خواهش کرده بودیم برای جلوگیری از همچین برداشت هایی در تشکر هایشان اسمی از کسی نبرند تا دوستان زودرنج ناراحت نشوند.
    – محض اطلاع تان روز اولی که ما کمیته را تشکیل دادیم در اولین جلسه به بچه ها این را عرض کردیم” حواسمون باشه که یک وقت اگه کسی در نظر دیگران بیشتر نمود پیدا کرد و سهواَ اسمش بیشتر آورده شد و یا مثلاَ بخاطر اینکه مخاطب فقط او را در کمیته شناخت و مثلاَ از وی در جلسه ای تشکر کرد…. بقیه عهد کرده ایم که ناراحت نشویم”
    – ما از این گونه برداشت ها در این سالها بی بهره نبوده ایم. اگر وقت عزیرتان اجازه میدهد برای رفع سو تفاهم تان توجه شما را جلب می کنم به مطلب زیر:
    http://khoury.ir/post-56.aspx
    http://khoury.blogfa.com/post-56.aspx
    – به وجدانمان هم طبق فرمایش شما مراجعه کردیم. این نتیجه را گرفتیم:
    انما الاعمال بالنیات…

  7. شهرام صالحی

    از آقای مهندس رفیعی هم ممنون.
    جای ایشون و دکتر عباسی در مراسم خیلی خالی بود.

  8. خداوندگار توفیقتان دهاد.از ما گفتن بود.حلال کنید اگر باعث رنجش خاطر شدم.به امید روزی که خداوند جامعه ما را بیدار کند و درست و غلط و رفتار پوپولیستی را تشخیص دهد.دیگر حرفی نمی زنم…والسلام

  9. عارف رفیعی

    مشكلي كه بارها و بارها در جامعه ما چه در فضاي مجازي و چه حقيقي ديده مي شود، تمايل عجيب ما به كنكاش درباره نيت و انگيزه افراد است. اين رويه مخرب باعث مي شود بخش مهمي از انر‍ژي ما صرف اثبات حسن نيتمان قبل از بيان هرگونه انتقاد و نظري شود. گفتني ها در اين مورد زياد است كه بخشي از آن را در نوشته ها زير مي توانيد مشاهده كنيد. خلاصه اين كه اگر ما به جاي استفاده از دستگاه هاي نيت ياب، سعي در نقد عملكرد افراد داشته باشيم، به نتايج بسيار بهتري مي رسيم.
    به هر حال به نظر مي رسد براي همشهري گرامييمان جناب محمود سوء برداشتي رخ داده است.
    http://khour.ir/rafiei/?p=12
    http://khour.ir/rafiei/?p=9
    http://khour.ir/rafiei/?p=27
    *** در حاشيه: رفتار پوپوليستي معني مشخصي دارد كه در علوم سياسي معمولا در مقابل نخبه گرايي مطرح مي شود

  10. داداش شما

    مشکل جامعه ما فراتر از این حرفهاست ما باید الفبای زندگی اجتماعی را بیاموزیم. چرا باید گونه ای رفتار کرد که عده ای به خود اجازه بدهند اینگونه قضاوت کنند؟ به هر حال نقد خود (افراد درون جامعه از یکدیگر)خوبه در صورتیکه به خودزنی نینجامد…ای جوانان خوری موفق باشید.التماس دعا.

  11. از اینکه تمام حرفها رو نمایش دادید ممنونم نشون میده آدمای روراستی هستید.خدا کنه من اشتباه کرده باشم.موفق باشید.حلال کنید

  12. شهرام صالحی

    سلام مجدد.
    ممنون از اظهار نظر دوستان.
    به هر حال امیدوارم در یک نکته مشترک باشیم و آن هم نیت نیک داشتن.
    هر کسی در برداشت از رفتار دیگران آزاد است.
    فقط نکته اینجاست که برداشت های شخصی خود را به دیگران برچسب نزنیم.
    آقا “محمود” اینکه بیان کردین ممکن است رفتار بنده الزاماَ آنچه که در ابتدا با آن شدت و ناراحتی بیان کردین -نبوده است- جای تشکر دارد. بقیه اش را قبلاَ توضیح دادم.
    با تشکر

  13. یک دانشجو

    با سلام…
    1. متاسفانه جامعه تنگ نظری داریم.
    2. در اینگونه موارد باید از دوست،گروه،کمیته و… خودمان دفاع کنیم که معمولا نمی کنیم…چرا؟
    3.جامعه ما به کجاها پیش می رود؟ متاسفانه باید بگویم دلم تنگ شده برای گذشته ای نه چندان دور…حداقل حرمتها را نگه می داشتند.
    4.مسئول وضع حال جامعه کیست؟ حسادت،غیبت،دروغ،نمامی،توهین،بی ادبی، افترا،تخریب افراد و… روز به روز بیشتر می شود! آیا صاحبان تریبون و آمرین به معروف شهر یا به زبان خودمانی ملاها مسئولیت را می پذیرند؟
    5. تشکر می کنم از تلاشهای آقای شهرام صالحی و دوستانشان در تشکیل کمیته،فعالیتهای علمی و فرهنگی و برگزاری کلاسها نمایشگاه و همایشها مراسم شمشیربازی خوری و…
    6.تشکر می کنم از آقای عارف رفیعی و نام مستعار داداش شما که منطقا جواب آقا محمود را داده اند.
    7. آقا محمود خیلی تند و غیر منصفانه ایراد سخن نموده ای…باز جای شکر که به اذعان خودتان تلویحا به اشتباه خود پی بردید.
    8. خداوند به همه ما فرصت دهد
    9. پایان
    # بنده عضو کمیته دانش پژوهان نیستم.
    #از آوردن نام خود معذورم.
    #التماس دعا دارم در این ماه مبارک از شما روزه داران

  14. حبیب عباسی

    من سالهاست که با آقای مهندس صالحی از نزدیک کار میکنم و به نیت خیر ایشان اصلا شکی ندارم و این را بدون تعارف می گویم که فردی بسیار کوشا و پیگیر در مسائل فرهنگی خور هستند که از خداوند برای ایشان آرزوی توفیق دارم
    جامعه و شهر ما به افرادی چون ایشان بسیار نیازمند است ولی متاسفانه کسی حاضر نیست برای مسایل فرهنگی هزینه ( منظورم مسائل مالی نیست) بپردازد
    من خود به شخصه اعتراف می کنم که نتوانسته ام آنطور که شایسته است در این زمینه فعال باشم ولی آقای مهندس صالحی با اخلاص کامل و فقط به خاطر رضای خدا برای این شهر سنگ تمام گذاشته اند
    و من الله توفیق

  15. شهرام صالحی

    ممنون از لطف دوستان. فکر کنم قضیه از نظر مسئله شخصی تمام شده باشه. فقط اگه به عنوان یک آسیب حرکت جمعی بهش نگاه کنیم بهتره تا شخصی. توی این پست هم توضیح دام:
    http://khoury.ir/post-56.aspx
    http://khoury.blogfa.com/post-56.aspx

  16. فری فلفل

    چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ … محمود جان بد نیست قبل از این که حرفی رو به زبون بیاری یه کم راجع بهش فکر کنی تا زحمت ماس مالی کردن به گردنت نیفته … شما محمود جان به جای تشکر از کارهای انجام شده یا پیشنهاد و یا انتقاد سازنده چسبیدین به اخر مطلب ببینین اسم کی رو نوشتن اسم کی رو نه …؟واقعا چرا؟ … خداییش محمود جان این اسم ها و به قول شما منم منم کردن ها چه دردی رو از جامعه دوا میکنه ؟؟؟درد جامعه ما محمود جان همین طرز فکر ما قبل تاریخی شما و امثال شماست که برادران کمیته با اجرای برنامه های فرهنگی و فرهنگ سازی در صدد رفع و رجوع این نوع طرز فکر هستن که صد البته هنوز موفقیتی حاصل نشده…

  17. فری فلفل

    جامعه ما داره چوب کوته فکری امثال شما رو میخوره که به جای انتقادات سازنده و تشویق و ترغیب جوونامون به انجام کارهایی که باعث پیشرفت شهرمون میشه همواره دنبال حواشی و تشویق ها و اسامی و نوشته ها و نانوشته ها و… هستین و صد البته که هیچ کس انتظار تشویق نداره بلکه تنها انتظارشون کارشکنی نکردن شماهاست … واقعا چه کسی غیر از همین کمیته در دورانی که آمار قبولی دبیرستان پسرانه شهرمون از عدد 3 تجاوز نمیکرد به فکر رفع مشکلات و معضلات تحصیلی این جوونا بود … چه کسی غیر از همین کمیته در تابستان و اوقات تعطیل به فکر پر کردن اوقات فراغت کودکانی بود که از عدم وجود تفریگاههای مناسب برای پر کردن اوقات فراغتشون رنج میبرن … چه کسی یا گروهی به غیر از همین کمیته به فکر جوونای پشت کنکوری بود؟؟؟

  18. فری فلفل

    به نظر من محمود جان به جای این که چشماتو ببندی و دهنتو باز کنی یه بار گزارش کارهایی که صورت گرفته رو بخون ببین خود شما بدون اسم آوردن ازتون حاضری همه این کارا رو واسه رضایت خدا انجام بدی که این کمیته خالصانه و واقعاً بدون هیچ چشم داشتی انجام دادن ؟؟؟؟ فرض محال هم كه قصد بر منم منم کردن باشه خوب به من و شما چه؟ مهم کاری هست که صورت گرفته شما چرا به خودتون اجازه میدی در مورد رضایت یا عدم رضایت خدا قضاوت کنین ؟؟ شما چرا به خودتون اجازه میدین نیت آدما رو دسته بندی کنین؟؟؟خوب محمود جان شما که اینقدر علاقمند به انجام کار واسه رضای الله هستین چرا نمیرین قبول زحمت کنین خوب شما برین این کارا رو بکنبن صد جا هم اسم خودتونو بنویسین والله کسی باهاتون کاری نداره ولی اگر نمیتونین کارشکنی هم نکنین…همین … به امید اینده ای روشن … یا حق

  19. عارف رفیعی

    جناب فري فلفل!
    به درخواست خودتون نظراتتون كاملاً تأييد شد. اما همچنان كه در بالا اشاره شد احتمالاً اين يك سو تفاهمي بوده كه براي يك همشهري گرامي پيش اومده كه باز هم احتمالاً رفع شده و به نظرم نياز نبود با اين ادبيات با مسأله برخورد بشه. هر چند كه كاملاً با شما موافقم كه اين ديد عقب مانده تا چه حد براي پيشرفت شهر و ديارمون مضر بوده و هست.
    فكر كنم به تدريج كه نتايج كار كميته مشخص بشه(كه نياز به زمان داره) افراد جامعه ما با احترام بيشتري به كميته و اعضاي فعالشون نگاه كنند. مخصوصاً اعضاي فعالي كه در خور حضور دارند و در صدر اونها جناب مهندس صالحي

  20. فری فلفل

    ممنون از عدم سانسورتون عارف جان به هر حال جواب هر کسی رو باید به زبون خودشون داد تا بتونه خوب بفهمه و هضمش کنه …

  21. شهرام صالحی

    دوستان گرامی خواهشاً بحث را یک جور دیگه پیش ببرین. اینجوری بجای پرداختن به اصل موضوع میریم سمت حمله به همدیگه.
    فکر کنم نیازی نباشه با این کلمات تند با هم صحبت کنیم.
    به هر حال ممنون از حمایت دوستان از کمیته دانش پژوهان.
    امید که با تکمیل کادر کمیته بخصوص از دوستانی که می تونند در “کارهای اجرایی” شریک باشند هم فعالیت ها بیشتر بشه و هم به زودی «مسئولیت کمیته» را دوستان دیگر به صورت گردشی بر عهده بگیرند. و نتیجتاً شاهد افکار تازه و برنامه ها و البته مدیریت جدید باشیم.

  22. دوستدارتون

    اینکه آقای محمود اعتراف کرد که اشتباه کرده خودش خیلیه و این نشونه خوبیه از پذیرش افکار همدیگه…فکر کنم حاصل بحث هم همین بود که کس یا کسانی که سوتفاهم برشون داشته! به اشتباهشون پی ببرند…نمی دونم چرا آقای فری فلفل اینقدر تند رفتن.”در جایی خوندم اگه می خواهی کسی یا فکری رو تخریب کنی ازش بد دفاع کن!” مصداق امثال فری فلفل می باشد…شما که دم از جامعه پیشرو … می زنید اینگونه صحبت کردن و سوختن و گداختن عجیبه.موندم به خدا.می بایست جوری رفتار کنیم مثل آقای رفیعی و یا آقای داداش شماو آقای/خانم دانشجو و آقای دکتر عباسی و آقای شهرام صالحی… که افرادی مثل محمود رو جذب کنیم نه اینکه باعث روندنشون بشیم.انشالله در گفتار و عمل یکسان باشیم.موفق و پیروز باشید.

    • فری فلفل

      دوست عزیز دوستدارتون… هدف من از طرح چنین بحثی بالا یا پایین کشوندن شخص خاصی نبود منظور من طرز نگاهها و دیدگاهها و تفکرات غلطی هست که همواره در جامعه بوده , هست و خواهد بود و اون هم توجه و حساسیت خیلی زیادی هست که نسبت به تقدیر و تشکر ها , بودن یا نبودن و گفتن یا نگفتن اسامی در پایان هر کاری هست طوری که توجهات بیش تر از اینکه به خود کاری که انجام شده معطوف بشه به این جلب میشه که اسم کی رو خوندن کی رو نه اسم کی رو نوشتن کی رو نه اسم فلانی رو چرا نوشتن فلانی رو ننوشتن و … بحث اصلی من این بود و نه تخریب یا تمجید از شخصی خاص چرا که به نطر من اقای صالحی اونقدر حداقل واسه امثال من و شما که باهاشون برخورد داشتیم شناخته شده هستن که نه با حرفای من تخریب میشن و نه هم نیازی به تمجید های من داشته باشن اما علت تند صحبت کردن من هم این بود که من هم مثل شما جای دیگه ای خوندم ابی که ریخته شد جمع کردنش محاله این که ادم بیاد چشمشو ببنده و دهنشو باز کنه و هر چی دلش خواست غلط یا درست به زبون بیاره اخرشم به اشتباه خودش پی ببره و بیاد عذرخواهی کنه به نظر من این عذرخواهی ارزشی نداشته باشه اما اگه اقای محمود محترمانه و به زبون خوش این مساله رو گفته بود و بعدش به اشتباه خودش پی برده بود اون موقع پی بردن به اشتباه قشنگ میشه وقابل تقدیر …

  23. فری فلفل

    اما من یه سوال فنی داشتم در مورد کلمه ((سوتفاهم)) واقعا این کلمه اعجاب انگیز نقش اچار فرانسه رو در مواجهه با توجیه کردن اعمال و گفتار غلطمون انجام میده این که میایم هر دروغ و افترایی رو به طرفمون میبندیم اخرش میگیم ببخشین “سوتفاهم” بود خواستم از دوستای عزیز بالای دیپلمی خواهش کنم کاربرد صحیح این کلمه رو واسه من هم توضیح بدن ممنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.