آخرین مطالب

اطلاعیه عمومی شماره 29 – اطلاعیه مشترک شماره 11

برگزاری شمشیر بازی شهر خور در دومین جشنواره هنر اقوام ایران – 21 بهمن ماه 1390 – در استادیوم شهید دانشیار شهرجدید لار. همزمان با سالگرد ثبت شمشیر بازی خوری در فهرست آثار معنوی میراث معنوی فرهنگی و صنایع دستی کشور.
shamshirbazi

4 نظرات

  1. جدا افتاده

    سلام ما که نیومدیم،اما خیلی دلم می خواست بیام…ولی ایول دم همتون گرم که اینقد زحمت می کشید…خدا قوت

  2. شهرام صالحی

    غلط تایپی بنر تقصیر چاپخونه است و البته عجله ی یکی از دوستان که به خاطر شوق اینکه شهرداری هزینه بنر را متقبل شده اند مثل برق و باد رفتند بنر را چاپ کردند.
    زیر عکس شیراز باید نوشته بشه: شیراز – مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس.
    شمیر بازی= شمشیربازی
    بخشش از بزرگان.
    توضیح: مسئولان برگزاری برخلاف شبهای گذشته بلیط ورودی را بجای هر نفر 3000 تومان هر نفر 2000 تومان فروختند که جای تشکر دارد.
    بنا به گفته ی مسئول برگزاری (آقای کاظمی) حین معرفی شمشیر بازی خور استقبال مردم در این شب از سایر شب ها بیشتر بود.
    – چون تعداد شمشیربازان در این مراسم نسبت به سایر مراسم بیشتر بود برای ورود به محل مسابقه کمی ناهماهنگی ایجاد شد(بخصوص از طرف کهن سالان) که البته تقصیر هم نداشتند چون در خور کلاً برای ورودی برنامه ای وجود ندارد و شروع شمشیربازی با 2 نفر آغاز میشه. و دلیل دیگه اش هم این بود که 2 نفر از شمشیربازان با سابقه با بیان بی تفاوتی مسئولان شهر در تدارک امکانات برای این مراسم سنتی و عدم توجه مسئولان شهر به این مراسم اعتصاب کرده بودند و تا یک ساعت قبل از برگزاری به التماس شرکت کردند و اجرای برنامه کلاً معلق بود. و خلاصه نشد که شب قبل، ورود به مراسم را تمرین کنیم.

  3. شهرام صالحی

    بخاطر اصرار مسئولین برگزاری، از لباس های محلی ای که برایمان تدارک دیده شده بود استفاده کردیم. چون ما توی خور فقط سه دست لباس محلی داریم!
    کلاً این قسمت از مراسم برایمان جالب نبود.(اجرای شمشیربازی خوری با لباس دیگران)
    شهردار خور قول دادن که 10 دست لباس برای مراسم شمشیربازی خریداری کنند تا اینقد شرمنده نشیم.
    البته در اجرای شیراز هم مسئول جدید میراث فرهنگی فارس در جمع مردم و مسئولان که بسیار از اجرای مراسم خوش شان آمده بود همین قول را بهمون دادن! که نه تنها محقق نشد! حتی بعد از بازگشت از مراسم یک تشکر خشک و خالی هم از دوستان شمشیرباز نکردن.(فقط هنگام مراسم همه ذوق کرده بودن) و بازهم شرمندگی عدم حمایت مالی و معنوی از دوستان و مراسم ماند برای ما.
    – بالاخره مراسم 21 بهمن ماه هم مثل 4 مراسم قبلی در خارج از شهر که با دوستان بودیم تمام شد. فقط جالبه بدونید تا هم اینک که این نظر را می نویسم هیچکدام از دوستان عزیز شورای اسلامی فرصت نکرده اند در این 3-4 ساله که شمشیربازی خوری از مرز خور بصورت رسمی خارج شده و در مراسم دیگران ازش بعنوان مراسم منحصر بفرد و جالب یاد میشه و همه با دیدنش ذوق میکنند، حتی ازش سراغی بگیرند.
    به امید آینده ای دیگر برای شهر خور.

  4. شهرام صالحی

    لینک دانلود بروشور معرفی شمشیربازی خوری
    http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://khoury.persiangig.com/danesh%20pajuhan/shamshir%20bazi%20khour.rar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.